Når du driver en online shop, er det særligt vigtigt, at du har styr på din fragtløsning. Den er nemlig ikke bare med til at gøre din hverdag lettere og mere effektiv at komme igennem, den er også med til at sikre loyale og ikke mindst tilbagevendende kunder. Din fragt er nemlig et vigtigt parameter i det konkurrenceprægede, online marked – og des bedre, hurtigere og mere pålidelig din fragtløsning er, des mere tiltro og tillid er der til dig og din online shop.
Og netop derfor bør du vælge den bedste fragtløsning til din forretning.
De mest basale faktorer
Men hvordan finder du den bedste fragtløsning?
Der er forskellige parametre, du bør have med i dine overvejelser. Først og fremmest skal du finde en løsning, der stemmer godt overens med dit nuværende CMS – altså det system som din webshop er bygget i. Det kan for eksempel være Shopify eller Magento. Det er nemlig vigtigt med en god integration, så der er sikret et nemt flow mellem systemerne.
Hernæst skal du finde en løsning, der integreres med de digitale transportører, du vil bruge som for eksempel Bring eller PostNord – vær også her opmærksom på udenlandske transportører.
Alt det andet, du skal huske
Når der er styr på det mest basale, kan du begynde at afsøge markedet for en fragtløsning, der også gør dit arbejde lettere. Det er for eksempel vigtigt med et rigtig godt tracking system – både for dig, men også for dine kunder, som gerne vil se, hvor deres ordre befinder sig.
Det skal også være let at returnere en vare, da det skaber en større sikkerhed i at fortage et køb. Og så bør alt det, der hat med for eksempel told, dokumentation og overblik over andre vigtige dokumenter også være automatiseret, så alt er både nemt og overskueligt for dig som leverandør.